Dvanaesti Međunarodni festival dokumentarnog filma Beldocs biće održan od 8. do 15. maja na 11 lokacija u Beogradu. Publika će moći da vidi više od 100 premijera savremenog dokumentarnog filma.

Osnivač i direktor Beldocs festivala Mladen Vušurović kaže da mu je zadovoljstvo što je festival svake godine blizu ostvarenja svog glavnog cilja.

“Veoma sam zadovoljan profilisanjem festivala, jer taj umetnički pečat daje ličnu kartu Beldocsu, čemu sam oduvek težio. Beldocs je došao u situaciju da zacrta cilj da izraste među dvadeset najznačajnijih evropskih festivala dokumentarnog filma. I u narednih pet godina verujem da će uspeti u tome.”

beldocs

Foto – Tamara Markić

Festival otvara svetska premijera filma “Linija života” Darka Bajića, 8. maja u 20 sati u Kombank dvorani. Dok će na svečanom zatvaranju 15. maja, nakon dodele nagrada najboljim ostvarenjima, biti premijerno prikazan srpski dokumentarac “Električni Orgazam za ljude budućnosti” u režiji Marije Vukić.

“Linija života” je film o životu i radu akademskog slikara Miloša Bajića, oca reditelja Darka Bajića. Dok je dokumentarac o “Električnom orgazmu” portret jednog od najdugovečnijih rok bendova na prostorima bivše Jugoslavije.

Darko Bajić, reditelj filma ističe da se ne radi samo o filmu o njegovom ocu, već i o filmu  o jednom vremenu o kom publika treba više da čuje.

“Ovaj film nije samo biografska priča o slikaru, nije samo reportaža. Nego je to i film o jednom surovom vremenu, vremenu jednog od najstrašnijeg rata koji nam se desio u Evropi. O vremenu jednog završetka veka koji je ujedno i vek opomene. I čini mi se da ovaj film upravo sad i treba da se gleda i da komunicira sa publikom. Jer se nadam će taj film postaviti, a i rešiti mnoga pitanja koja nažalost nismo znali, a koja ovaj film otkriva.”

BELDOCS – međunarodni takmičarski program

U međunarodnom takmičarskom programu biće prikazano deset filmova.

“Međunarodni takmičarski program krasi energičnost, hrabrost i odlučnost pretežno mladih autora u punoj stvaralačkoj snazi. Obeležen je zapitanošću nad mestom života, domom, bilo da se radi o rumunskim migrantima u filmu “A Lua Platz”, meštanima skvotovanog gradića u filmu “Doel” ili noćnom tumaranju pod neonskim svetlima Taipeija u filmu “Kraj radnog vremena”. Nastanjeni gluvare, a bezdomni traže uzemljenje, u Evropi, Aziji, po celom svetu”, kaže selektor festivala Igor Stanojević .

Prema rečima Marka Grbe Singha, umetničkog direktora festivala, domaći takmičarski program okuplja šest filmova, četiri svetske i dve domaće premijere, raznolikih tematika.

“U filmu “Taurunum boy” Jelene Maksimović i Dušana Grubina, pratimo zemunske tinejdžere tokom letnjeg raspusta s prelaska iz osnovne u srednju školu. “To sam što jesam – Gipsy mafia” Andrijane Stojković obrađuje istoimeni hip-hop bend i njihove živote. Film Ivana Markovića “Centar” je eksperimentalni dokumentarac o Centru “Sava”. “Deca proleća” Dušana Solomuna proučava pitanje sirijskih izbeglica u Nemačkoj. “Na crnoj listi” Sare Marković i Nikole Dragovića prati pripadnike Falun Dafe u Srbiji. I konačno, tu je biografski film o bendu “Električni orgazam” Marije Vukić. Takođe, od ove godine uvedena je još jedna nagrada – “Najbolji kratki film festivala”, a za to priznanje boriće se filmovi dužine do 40 minuta, iz svih pratećih selekcija.”

U vezi sa selekcijom ovogodišnjih filmova, selektor Stanojević dodaje da su filmovi prikupljani sa svih strana, na sve moguće načine.

“Prevrnuli smo svaki kamen. Danas se festivali često prave po automatizmu, ali to nije naš način. Jurili smo filmove ponekad na osnovu jednog kadra. To je dovelo do programa u kom je svaki pojedinačni naslov razmotren i odabran uz najveću pažnju. Pravljenje festivala za nas je ručni rad”.

Detaljnije na portalu kultURA!