Niški džez kvartet NaissBlue prošle godine na Nišvilu najavio je posvetu bogatom repertoaru filmske muzike, delu Zorana Simjanovića. A ovog septembra izlazi disk The Art of Mr. Simjanović. Do septembra, ipak, svi ljubitelji mogu da čuju i pogledaju spot za za kompoziciju The Guardian Angel iz filma Gorana Paskaljevića, koja se našla na ovom albumu.

Na promociji u okviru ovogodišnjeg Nišvila, Zoran Simjanović i Marijan Cvetanović i Bojan Bojković, deo NaissBlue, govorili su o ovom ostvarenju. Prema Marijanovim rečima, ideja je bila da se uradi disk po ugledu na francuske i italijanske kompozitore koji su radili omaž njihovim slavnim kompozitorima.

Na Horskim svečanostima 2016. godine, NaissBlue su stupili u kontakt sa Zoranom Simjanovićem i napravili prvi korak ka saradnji koja je rezultirala ovim albumom.

Zoran Simjanović

„Mi, kompozitori pišemo muziku da se ona svira. Bitno je da se svira na što više načina, što različitije moguće“, kaže Zoran Simjanović i dodaje: „Strašno je važno na tim obradama vrlo pažljivo raditi, dugo razmišljati o tome, skoro kao kod pisanja nove kompozicije daje, kao što sam se ja plašio da ne upropastim film, sad ovi koji obrađuju moraju da se plaše da ne upropaste delo, jer možeš stvarno da promašiš temu ida napraviš nešto drugo.“

„Mi smo gledali šta možemo mi da damo tim kompozicijama da ne preterujemo, da ih ne menjamo previše i sve to i u dogovoru sa profesorom Simjanovićem smo baš i pričali, čime sam ja bio jako oduševljen, jer je jednim drugarskim pristupom rekao – slobodno radite šta hoćete, samo nemojte mnogo, ali slobodno radite“, objašnjava Bojan Bojković – „Tako da smo tad osetili tu slobodu da možemo nešto da radimo, a da opet zadržimo i tu našu sentimentalnost što se tiče tih filmova. Jer smo mnogi, i starije i mlađe generacije, odrastali uz te filmove. Ja sam te filmove upoznao preko svog oca, preko svojih roditelja, starijih drugova, braće… i onda sam sam sa sobom ostao i rekao sebi da moram i da pazim šta radim, a ujedno i da budem jako slobodan s tim šta radim. Tako da smo birali ono što, ja se nadam, što će slušaocima ostaviti pečat kompozitora Zorana Simjanovića, ali opet dobiti tu neku novu džez garderobu, da kažem. I na kraju smo bili i ponosni na dve, tri kompozicije, ja kažem u svoje ime, jer smo zadržali taj duh starih vremena i stare muzike kad se uz muziku igralo i slušalo i uživalo, i to doba i šlagera i sve to. Tako da smo bili zadovoljni i time. A što se tiče modernijeg pristupa, dali smo sebi za pravo da pokušamo da nešto što nije, recimo, u nekom tom bitu, to je konkretno fank bit, dao sebi za pravo da okrenemo na tu stranu.“

Marijan Cvetanović i Bojan Bojković

„Za mene lično, ja sam ’77. godište, ali ono što je meni bilo najveći izazov meni zapravo jeste rad na temi iz jednog filma koji je za mene jeziv film, ne Variola, Boško Buha. Boško Buha je za mene jedan od najtužnijih filmova koje sam u životu gledao jer su ga puštali na RTS osamdesetih kad smo bili deca i to je neverovatno potresno. U jednoj varijanti smo podvukli rege, a u jednoj varijanti je bosa nova. To savršeno deluje, savršeno pliva, ja sam toliko ponosan, do te mere da sam insistirao – ovo će da ide dva puta. I Sabirni centar ide dva puta, znači dva tejka smo ubacili, jer nismo znali koji nam se više dopada“, kaže  Marijan Cvetanović.

Cvetanović i Bojković osnovali su NaissBlue krajem 2012. godine u Nišu. Od tada su izdali dva albuma – Radio Sessions i Second Cut.

„Ovog puta smo dali dušu. Na prethodnim albumima smo bili vremenski limitirani, a sad stvarno nisam hteo to da radim. Kompozicije traju od 5 do 7 i 8 minuta. Znači, imaju dušu, imaju neku svoju priču. Ja se nadam da će ljudima da se dopadnu“, zaključuje Marijan.